otrdiena, 2019. gada 29. janvāris

Ne no šīs Pasaules



                                                                                     Respice finem

          
Ne no šīs Pasaules

Dalos ar to, ko pats esmu pārdzīvojis, izjutis, apzinājies, sapratis, lai laikabiedriem atvieglotu izvēli dzīvē, pasargātu no liktenīgām kļūdām, aplamiem lēmumiem, palīdzētu atbrīvoties no šabloniskas domāšanas un uztveres stereotipiem, savlaicīgi brīdinātu par draudiem un briesmām.
          Nepretendēju uz gatavām receptēm, uz neapstrīdamiem aktuālo problēmu risinājumiem, bet apzinos, ka nekādā gadījumā nedrīkst samierināties ar ļauno, atzīties bezspēcībā pret represīvo varas mašīnu. Sistēmu, kas pratusi mūs pakļaut, uzkundzēties visiem, lai gan veidota mūsu kopējas vainas dēļ. Tās pastāvēšanā šādā formā arī paši esam līdzatbildīgi.
          Tādēļ nav jēgas nevarīgi žēloties, vaimanāt par dzīves grūtībām, bet gan jāmeklē iedarbīgi līdzekļi situācijas labvēlīgai reformēšanai. Jāmēģina savu spēju robežās piedāvāt digitālajam laikmetam atbilstošus risinājumus, jāvirza tos publiskai diskusijai, jāpakļauj konstruktīvai kritikai. Lai gala rezultātā - uz vienota redzējuma un saskaņotu uzskatu bāzes mobilizētu domubiedrus, konsolidētu vēlētājus un kopīgiem spēkiem izvēlētos risinājumus īstenotu dzīvē.
          Šajā nolūkā autors piedāvā izvērtēt šādas iniciatīvas un demokrātiskas cīņas paņēmienus:
vēlētāju prasība legalizēt un uzlikt par pienākumu politiķiem iepazīstināt elektorātu ar objektīvu savas personības raksturojumu un individuālās kompetences izvērtējumu (iespējams, SIP līdzīgā formā). Lai ikkatrs vēlētājs varētu izdarīt savām vitālajām interesēm atbilstīgu valsts līderu un politiskās vadības izvēli demokrātiski organizētu, taisnīgu  vēlēšanu ceļā. Sk. “Politiķu kompetences izvērtējuma iespējas”  http://ceihners.blogspot.com/
    kreatīva audiovizuālās komunikācijas izmantošana animācijas veidā,  lai vienkāršiem ļaudīm viegli uztveramā, saprotamā veidā nestu apgaismību sabiedrībā. Tas palīdzētu minimizēt masveida politiskās vieglprātības recidīvus un motivētu vēlētāju centienus iegūt imunitāti pret propagandas klišejām, izrauties no aizspriedumu tumsības. Sk. “Iespēja atradināt no politiskās lētticības”:  http://ceihners.blogspot.com/
efektīvas atgriezeniskās saites veidošana, kas nodrošinātu  pilsoņu aktīvu līdzdalību valsts pārvaldē, uzraudzību un kontroli par visām publiskās varas struktūrām, - līdzšinējo,  imitēto demokrātiju soli pa solim pārveidojot par sabiedrības tiešo pašpārvaldi. Sk. “Varas degradācija: cēloņi un profilakse”: http://ceihners.blogspot.com/
kolektīvā saprāta mobilizēšana, organizējot un izveidojot valstī  vispāratzītu garīgo līderu, tikumiskiem nopelniem bagātu intelektuāļu, izcilu profesionāļu, prominentu inteliģences pārstāvju Konsīliju (Arbitrāžu), kurai - definēto tiesību ietvaros, – droši varētu uzticēt objektīvu, taisnīgu, neapstrīdamu soģu un viedu ekspertu funkcijas. Zināmā mērā pārņemot un paplašināti interpretējot līdzšinējās Konstitucionālās tiesas prerogatīvas. Sk. “Kāda būs Nākotnes pasaule?!”: http://ceihners.blogspot.com/
mākslīgā intelekta (MI) sociāli atbildīgas izmantošanas iniciēšana valsts pārvaldes iekārtas efektīvas reformēšanas un racionālas reorganizācijas nodrošināšanā. Uzticot MI kompetenta padomdevēja un asistenta, objektīva eksperta, izcila analītiķa pienākumus. Sk. “Kāda būs Nākotnes pasaule?!”: http://ceihners.blogspot.com/
nepatiesas informācijas ietekmes un  viltus ziņu izplatības ierobežošana, organizējot medijpratības kampaņas, izmantojot inovatīvas faktu pārbaudes metodes. Sk. “Patiesības nošķiršana no meliem: mūsdienu iespējas”: http://ceihners.blogspot.com/
korupcijas iegrožošana ar blokķēdes tehnoloģijas palīdzību. Sk. “Blokķēdes platforma korupcijas apkarošanai”: http://ceihners.blogspot.com/
mērķtiecīga pāreja uz depolitizētas varas iekārtas modeli. Sk. В.В. Семенов «Основы неполитического государства» : http://novainfo.ru/article/14169       

… turpinājums grāmatā “Kā atbrīvoties no totalitārisma skavām. Izaicinājums pārvarēt politisko vientiesību“: https://buki.lv/product/ka-atbrivoties-no-totalitarisma-skavam-e-gramata

                            *   *    *

Kā mēs varam radīt jaunu līderu paaudzi postkapitālisma laikmetam? 

Claudio A. Rivera 26. novembris , 2019 7.28

Vai kapitālisma stundas ir skaitītas? Vai zinām, kas mūs sagaida nākotnē? Vai protam izglītot cilvēkus postkapitālisma laikmetam? Šajā rakstā dalīšos ar savām domām par šiem svarīgajiem jautājumiem.
Esam pārmaiņu laikmetā. Mums nav “planētas B”, un izskatās, ka beidzot sabiedrība to ir sapratusi. Cilvēcei ir kļuvis skaidrs, ka nepietiek ar “nepārtrauktu progresu”. Tirgus ir pilns ar produktiem, kurus  cilvēkam nevajag, jaunās tehnoloģijas bieži traucē cilvēka labklājībai, stress un citas ar “moderno dzīvi” saistītās slimības ir kļuvušas epidēmiskas. Rodas jautājums: “Kāpēc turpinām patērēt šos produktus un veicinām šo dzīves veidu?” Arī jaunieši jau kādu laiku pastiprināti interesējas par sarežģītiem, ar pasaules attīstību saistītiem jautājumiem. Beidzot arī pasaules līderi ir sapratuši, ka tik liela globālā nevienlīdzība un nestabilitāte nav ilgtspējīgi.
Kas īsti notiek? Vienkāršojot sabiedrībā esošos procesus, var teikt,  ka sabiedrība mēģina ietekmēt, ierobežot un dažos gadījumos pat aizvietot kapitālisma galveno līderi, proti – “kapitāldaļu īpašnieku”. Tas nenotiek, noniecinot privātīpašumu, kā to darītu komunismā. Galvenā doma ir privātīpašuma sociālfunkcijas atjaunošana. Cilvēce pastiprināti vēlas “humanizēt kapitālismu”.
Kā minēju, pasaules līderi ir sadzirdējuši šo vēlmi – ANO ir uzņēmusies izveidot un veicināt “ilgtspējīgas attīstības mērķus” (sustainability development goals). Ievērojams skaits korporāciju līderu ir skaidri norādījuši, ka kapitālismam ir nepieciešama “pārformulēšana.” Arī politiķi atrodas jaunas pārregulācijas (piemēram, datu aizsardzības regulēšana) un protekcionisma veicināšanas procesos.
Kas ir postkapitālisma pamats?
Šajā sarežģītajā pārmaiņu laikmetā, kad tirgus ekonomika sāk ieņemt citādu lomu cilvēku dzīvēs, jāmainās arī veidam, kā tiek izglītoti nākotnes ekonomikas dalībnieki un veidotāji. Eksistē dažādi filozofiski domāšanas veidi, caur kuriem varam skatīt pasauli un veikt secinājumus, vai kaut kas ir labs vai slikts, derīgs vai nederīgs. Manuprāt, divi domāšanas veidi, kuri vislabāk ilustrē dilemmu, ar kuru saskaramies šajā pārmaiņu laikmetā, ir utilitārisms un humanitārisms.
Gan kapitālisma sistēmai, gan šīs sistēmas līderu izglītībai ideoloģiskais pamats ir bijis viens – utilitārisms. Utilitārisms ir filozofisks domāšanas veids, kas nosaka, ka galvenais ētikas standarts ir sasniegt lielāka cilvēku skaita lietderības vai laimes maksimizāciju. Tehniski uzņēmējdarbībā šī paradigma izplatās caur  “uzņēmējdarbības principu”: uzņēmumu vadītājiem jāmaksimizē akcionāru vērtība. To darīt palīdz “izmaksu un ieguvumu analīze”, kura iekarojusi popularitāti visdrīzāk savas vienkāršības dēļ.
Utilitārisms nebalstās uz vērtībām vai normām, bet vērtē rīcību, pamatojoties uz izmaksu un ieguvumu analīzi.  Jaunajā postkapitālisma laikmetā šī paradigma vairs nav pieņemama pieaugošā daļā dzīves jomu, arī biznesā. Vēl nesen slavenais amerikāņu menedžmenta guru Pīters Drukers (Drucker, Peter F.) nopietni kritizēja akcionāru vērtības maksimizācijas principu: “Apjukumu rada maldīgs uzskats, ka tā sauktais uzņēmēja peļņas motīvs izskaidro viņa uzvedību vai virzību uz viņaprāt pareizu rīcību. Apgalvojums, ka šāds peļņas motīvs pastāv, ir ļoti apšaubāms.”
Pretēji utilitārismam humānisma perspektīva galvenokārt nav vērsta uz rezultātu un sekām, bet gan uz pašas darbības pareizību vai nepareizību. Humānismā galvenais ir cilvēks, utilitārismā cilvēks var būt galvenais tikai tad, ja tas maiksimizē vērtību lēmuma pieņēmējam. Tāpēc uz utilitārisma principu balstītā ekonomika mēs turpinām piedāvāt produktus, kas patērētajam īsti nav vajadzīgi.
Kā varam izglītot līderus postkapitālisma laikmetam?
Utilitārisms ir ļoti ietekmējis arī izglītību. Ja svarīgākais princips izglītībā ir utilitārisms, mēs radām izglītības programmas ar izteiktu specializāciju un disciplīnu fragmentāciju. Tas diemžēl noved pie liela intelektuālā sašaurinājuma. Ja svarīgākais princips izglītībā ir humānisms, mēs radām izglītības programmas, kas veicina kritisko domāšanu (vai intelektuāli plašu redzes loku) un starpdisciplinaritāti. Iemesls ir šāds: utilitārisma domāšanas veids radīt efektivitāti. Humānisma domāšanas veids – radīt izcilību. Un mēs dzīvojam laikmetā, kur sabiedrībai nepietiek ar nepārtrauktu efektivitāti un progresu, kas radies no utilitārisma principiem.
Mūsu nespēja risināt daudzšķautņainas sabiedrības problēmas konceptuāli radusies no  “kastīšu domāšanas”. Finansisti nesadarbojās ar inženieriem, inženieri nesadarbojās ar māksliniekiem utt. Reālās problēmas nerespektē utilitārisma izglītībā apgūtās disciplīnu robežas. Spēja efektīvi darboties vienā specifiskā jomā nekorelē ar spēju efektīvi risināt problēmas, kuras sastāv no neskaitāmi daudziem aspektiem un jomām.
Ja mēs vēlamies radīt jaunu līderu paaudzi, kura atbilst postkapitālisma laikmeta prasībai skatīties uz pasauli caur plašāku prizmu kā izmaksu un ieguvumu analīze, mums ir jāpiedāvā topošajiem līderiem starpdisciplinārās programmas. Tās ir programmas, kurās dalībnieki kritiski meklē visaptverošas atbildes uz reālām problēmām, izmantojot gan “teorētiskās disciplīnas” (piemēram, filozofiju, matemātiku), gan “praktiskās disciplīnas” (piemēram, finanses, inženieriju, medicīnu). Starpdisciplinārajās programmās galvenais nav efektīvi akumulēt zināšanu blokus. Starpdisciplinārajās programmās galvenais ir prasmīgi “skatīt realitāti no jauna” caur integrētām zinātnēm.
Redzu, ka jau tuvākajā nākotnē vadošās izglītības institūcijas būs tādas, kur programmas nebūs strukturētas pa kursiem, bet ap sabiedrībā svarīgiem jautājumiem.  Pasniedzēji nebūs piesaistīti disciplīnām, mācības vadīs starpdisciplināras komandas, studenti pavadīs vairāk laika laboratorijās un kafejnīcās, nevis auditorijās.
Pasaulē jau ir augstskolas, kuras sāk jaudīgi strādāt tieši šajā – plašu domāšanu attīstošā – virzienā. Daļa no šīm augstskolām ir tradicionālās Ivy League skolas, piemēram, Hārvarda Universitāte, bet daļa ir jaunpienācēji  – Minerva at KGI un Quest College. Sekojot šim trendam, Latvijā radies spilgts starpdisciplinārās izglītības piemērs – starp Latvijas vadošajām augstskolām nodibinātā Baltijas IT līderu programma (www.bitl.lv).
Postkapitālisma laikmets ir periods, kur tirgus ekonomikas pieņēmumi ir zem jautājuma zīmes.  Taču viena lieta ir skaidrano vadošiem uzņēmumiem tiks prasīta cilvēciskāka attieksme pret procesiem un lēmumu pieņemšanu. Vairāk tiks prasīti inovatīvi un ilgtspējīgi risinājumi. Turklāt humānistiskais biznesa redzējums jebkuru uzņēmumu uzskata par vietu, kur caur kopīgu darbu notiek cilvēka personīgā un sociālā attīstība. Lai izveidotu šādus biznesus nepieciešami izcili izglītoti līderi, kuri ir eksperti gan produktu izstrādē, gan cilvēku izpratnē. Esmu pārliecināts, ka tikai starpdisciplinārā izglītība var veicināt nepieciešamo līderu kapacitāti, lai veicinātu sabiedrības ilgtermiņa attīstību.



A letter from Albert Einstein to his daughter: about The Universal Force which is LOVE

April 15, 2015 Ines Radman UncategorizedAlbert Einsteinlove

Reposted from: https://suedreamwalker.wordpress.com/2015/04/15/a-letter-from-albert-einstein-to-his-daughter-about-the-universal-force-which-is-love/

In the late 1980s, Lieserl, the daughter of the famous genius, donated 1,400 letters, written by Einstein, to the Hebrew University, with orders not to publish their contents until two decades after his death. This is one of them, for Lieserl Einstein.More can be found about Lieserl here

…”When I proposed the theory of relativity, very few understood me, and what I will reveal now to transmit to mankind will also collide with the misunderstanding and prejudice in the world.
I ask you to guard the letters as long as necessary, years, decades, until society is advanced enough to accept what I will explain below.
There is an extremely powerful force that, so far, science has not found a formal explanation to. It is a force that includes and governs all others, and is even behind any phenomenon operating in the universe and has not yet been identified by us.

This universal force is LOVE.
When scientists looked for a unified theory of the universe they forgot the most powerful unseen force.

Love is Light, that enlightens those who give and receive it.
Love is gravity, because it makes some people feel attracted to others.

Love is power, because it multiplies the best we have, and allows humanity not to be extinguished in their blind selfishness. Love unfolds and reveals.

For love we live and die.
Love is God and God is Love.

This force explains everything and gives meaning to life. This is the variable that we have ignored for too long, maybe because we are afraid of love because it is the only energy in the universe that man has not learned to drive at will.

To give visibility to love, I made a simple substitution in my most famous equation.

If instead of E = mc2, we accept that the energy to heal the world can be obtained through love multiplied by the speed of light squared, we arrive at the conclusion that love is the most powerful force there is, because it has no limits.
After the failure of humanity in the use and control of the other forces of the universe that have turned against us, it is urgent that we nourish ourselves with another kind of energy…

If we want our species to survive, if we are to find meaning in life, if we want to save the world and every sentient being that inhabits it, love is the one and only answer.
Perhaps we are not yet ready to make a bomb of love, a device powerful enough to entirely destroy the hate, selfishness and greed that devastate the planet.

However, each individual carries within them a small but powerful generator of love whose energy is waiting to be released.
When we learn to give and receive this universal energy, dear Lieserl, we will have affirmed that love conquers all, is able to transcend everything and anything, because love is the quintessence of life.

I deeply regret not having been able to express what is in my heart, which has quietly beaten for you all my life. Maybe it’s too late to apologize, but as time is relative, I need to tell you that I love you and thanks to you I have reached the ultimate answer! “.

Your father Albert Einstein

https://offradranch.com/lv/celebrities/3874-lieserl-einstein-bio-age-family-facts-about-albert-einstein8217s-daughter.html  ("This document is not by Einstein. The family letters donated to the Hebrew University - referred to in this rumor - were not given by Lieserl. They were given by Margot Einstein, who was Albert Einstein's stepdaughter.) https://www.huffpost.com/entry/the-truth-behind-einsteins-letter-on-the-universal-force-of-love_b_7949032



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru